Alla inlägg den 1 juli 2009

Av ewa - 1 juli 2009 12:05

.......livet går sin gilla gång i "Lunnatorpet".

Det är varmt,MYCKET VARMT!

Det finns ju skuggsidor och där tillbringar "Gammel Hunden" och jag tiden,när vi inte orkar "gassa" oss i solen.

Nätterna tillbringar vi under Ewans täcke,vi fryser(hm...) och Ewan är VARM!

"Sjömannen" är på jobb i Göteborg,så det är hyfsat lugnt i torpet.

Annars har han en viss förmåga,att fara och flänga runt,ska göra så mycket,men hinner så lite.

Däremot gillar vi,när han tar oss med ut på havet......so nice.....jag badar och "Gammelhunden" kollar in,mina lustigheter.

Tråkigt är,att våran stora fina fiskebåt,nu är såld,till en man i Falkenberg......men det kostar mer,än det smakar och ha den kvar.

Steve har ju lagt livet som fiskare,på hyllan,sen ett par år tillbaka.

Vi har ju "Lillbåten",en öppen snipa kvar och den fungerar ypperligt bra,som hundtransport ut till öarna.

OK......nu vet ni att vi lever!

Ska häva mej i Ewans säng,en stund!

Citerar Ewan: Ciao!

Thea

Av ewa - 1 juli 2009 11:50

.........tja,vad ska jag säja.......förra året plöjde jag upp Ewans gräsmatta,såg ut som ett månlandskap.

I år har "Mannen" skitit i att klippa gräset(det lilla som fanns kvar) och vad har vi fått?????? Jo,en STOR (jävla.....sorry) blomsteräng!!!!

Hur kul är det,att försöka göra sina behov,täckt av vajande prästkragar.....hm,som en insekt,typ!!!!!

Hade hundar kunnat tala,så hade mitt första ord varit:GRÄS TRIMMER!!!!!!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards