Alla inlägg under januari 2009

Av ewa - 31 januari 2009 20:24

Smyger jag in en liten bild på son och sondotter.

Körslaget har börjat,"Team Hanna",har precis sjungit och nu släcker jag ner min laptop.Ska fortsätta och kolla,måste ju se vem som vinner.

"Sjömannen" snickrar på våran båt ute i garaget,hundarna snusar i min säng,helglugnet lägrar sej över Ewans hydda.Imorgon är en ny dag och dax att gå på jouren igen.Veckorna rusar iväg,snart är det sommar....eller?????


Av ewa - 31 januari 2009 18:14

Andra dagar,haglar besöken tätt.Först kom koflocken.Sen kom Svärmor.Efter svärmor kom en kompis till "sjömannen" och hans fru.Efter det besöket,dök son,sonhustru och lilla Malva upp.Så denna lördag har sprungit iväg,alltid trevligt med besök.

Nu ligger vi utslagna i våra sängar,"sjömannen" och fyrbeningar,sussar gott.Ewan sitter framför datorn och bloggar.

En titt på Körslaget,får det bli,lite senare ikväll.

Av ewa - 31 januari 2009 17:58

Sagt och gjort,"sjömannen" och jag,for in till Karlskrona,igår förmiddag,för att jaga bröllpospresent.Direkt inkomna,skulle givetvis "sjömannen" leta upp ett konditori,för nu skulle det fikas.Ewan tyckte vi kunde vänta en stund,men i "Socker Steves" liv,är det alltid bråttom,när det gäller sötsaker.Bara att ta tjuren vid hornen och entra ett cafe`. När fikandet var överstökat,gav vi oss ut,i denna alltid kalla och vindpinade stad.Hu.....det båste in i märg och ben.Bröllopspresenten inhandlades på INDISKAN.Hem till Lunnatorpet igen,för att hämta lite papper,till Steves deklaration.In till Ronneby och hans revisor.Därefter bestämde vi,att resten av dagen skulle det bara "slappas"! Körde inom en Pizzeria,betällde pizza och sen hem,upp i sängen,på med TV:n och så intogs pizzan där,till hundarnas förtjusning.Visst är det väl lovligt,att slappa,slöa och vara allmänt äcklig emellanåt?

Av ewa - 30 januari 2009 10:01

Helt oväntat,dök "sjömannen" upp igårkväll.Fick susa in till tåget och hämta hem honom.Han kom från Göteborg,hade kört bogserbåten ditupp och nu skulle den visst läggas på varv.

Vi bestämde att vi skulle fara in till Karlskrona,idag på förmiddagen,skulle leta bröllopspresent,till bekanta som gifter sej på Alla Hjärtans Dag.59 resp.53 år gamla,så visst funkar det,att gå till prästen,fast man inte är purung!

Nu sitter jag här i "väntans tider"....vi som skulle ge oss iväg tidigt.....pyttsan,"sjömannen" for ut till hamnen,för att kolla till båten,hemma igen,började han tvätta bilen.......gääääääsp.....jag blir sååååååå trött,bara genom att titta på honom och hans aldrig sinande energi!!!!

Lär väl inte vara i Karlskrona,förrän framåt middagstid!

P.S Bilden ovan har jag också knyckt från min dotter.Det var på den tiden lilla Isis,bodde och huserade,i hennes mage.

Av ewa - 30 januari 2009 08:10

 Jag knyckte bilden på dej,Kära Dottern.Tyckte den var fräck!

Av ewa - 29 januari 2009 14:02

Precis vad din mormor behöver,liten Isis! Verkar som dina anlag lutar lite åt rörmokeriet! Du lär behövas,här i Lunnatorpet!

Av ewa - 28 januari 2009 18:01

Satt och kollade på bilder och inser att tiden rusar iväg.Lilla Malva,på bilden ovanför,mitt första barnbarn,har nu hunnit bli 1 1/2 år,har börjat på dagis och är "Stora Tjejen".Minns när Simon ringde och berättade,att han blivit pappa,en sommardag i slutet av juli -07.Jag satt hos min frissa och höll på att klippa mej.Känns precis som om det var bara häromdagen.Två månader senare kom barnbarn nr. 2,lilla Isis.

Har faktiskt varit hos frissan idag,klippning.Har lekt lite med tanken,att plocka fram min rätta hårfärg,men kan inte riktigt se mej själv i kritvitt hår.Vithårig började jag så sakteliga bli,när jag var 31 år och väntade mitt tredje barn Elias.Det får nog stanna vid en tanke,för jag gillar mitt rödbruna hår.

Av ewa - 27 januari 2009 18:05

Gissa om hon blev glad? Jisses,som hon hoppade och for runt."Turbon" är nöjd och belåten,som fått hem sin kompis igen.Nöjdast är nog "Gammelhunden" själv,just nu ligger hon ihopkurad och sussar i min säng.

Vägarna upp till Växjö och djursjukhuset känns som en oändlig berg o dalbana,kantad av mörka skogar.Stormen "Gudrun" satte verkligen sina spår,för på sina ställen är skogen,karg och trädlös.Stora högar med timmer ligger uppsorterat längs vägarna,stora lastbilar jobbar fortfarande med att få i väg virket.Har tagit några år,att röja efter "Gudrun"......hm,tror bestämt att det var januari -05 ,som hon drog fram över södra Sveriges skogar.

På vägen hem,satt jag och funderade,tänkte på Skogsnuvan uppe i Norrskogen,kom plötsligt på,att på det glada 70-talet,hade jag faktiskt en kompis,som kom från Kälarne,hade träffat en kille i Karlshamn(Blekinge) gifte sej och fick barn.Hon hette Karin och kan nog vara i samma ålder som dej,Skogsnuvan.Ibland kommer man på minnen,som legat dolda i många år och just idag,på en väg i Småland,kom jag att tänka på Karin.Tja....är väl så,att när man blir gammal,lever man på minnen......fniss.......

Nu ska jag slänga mej i sängen,slötitta lite på TV:n,njuta en rykande kopp kaffe...........

Ovido - Quiz & Flashcards