Alla inlägg under april 2009

Av ewa - 29 april 2009 19:21

Hörde den första göken,ikväll,när vi åt middag ute i trädgården.

Har varit en riktig sommardag idag.

Steve hämtade mej på jobbet i morse.

Vi for till Karlshamn och åt frukost.

Därefter for vi hem till mina föräldrar.

Jag tog mamma i bilen,sen for vi och hämtade våra nya glasögon.

Gissa om Ewan varit aningen yr i skallen idag?Tar väl ett tag innan man vant sej och tills dess,är det bara att bita ihop och stå ut med,att man springer på väggarna och tar snedsteg emellanåt.

Fika hemma hos föräldrarna,därefter hem.

Packade fikakorg,tog "Lillbåten och hundarna och for ut till en ö och njöt en stund i solskenet.

Sedan dax för middag och nu sitter jag här och ska snart bege mej till den Kommunala inrättningen,som är mitt jobb!

Ciao!

Ewan

Av ewa - 28 april 2009 14:06

Vill man ha en fiskebåt i topptrim,blir det till att dra upp den på "slipen",för genomgång,bottenskrapning och bottenmålning,varje vår.

"Sjömannen" håller till ute i Gö hamnen om dagarna och pysslar om våran båt.

När jag kom hem från jobbet i morse,packade jag in hundar och fikakorg i bilen och for ut till hamnen,för att avnjuta frukost i solskenet.

HÄRLIGT!

Mindre härligt var,att hundarna som sprang lösa,lyckades hitta en död räv,i en stenklyfta,halvrutten,stinkande,full av flugor och larver.Kadavret hade väckt deras jakt instinkter till liv.

"Sjömannen" "huttade" räven i havet och medan vi vände ryggen till,hann våra älskade små fyrbeningar,vältra sej i gräset,där kadavret legat.

Gissa om Ewan blev uppgiven och trött?

Steve  är fortfarande sjukskriven.

Läkaren vill inte operera,diskbråcket sitter illa till.

Remiss till sjukgymnastik.

Värken har släppt lite,men benet är fortfarande bortdomnat,vilket ledde till,att han häromdagen,föll baklänges på cementgolvet ute i garaget,när han skulle plocka ner en bräda ifrån taket.

Kunde gått riktigt illa.

Han skall försöka börja jobba någon gång i maj.

Hur nu detta ska gå?

Ciao!

Av ewa - 28 april 2009 14:04

Fiskebåten "SÖDERN".

Av ewa - 28 april 2009 14:00

"Sjömannen" himself!

Av ewa - 28 april 2009 13:55

"Turbon" har span på Strandskatans,äggrede.

Av ewa - 27 april 2009 16:35

......"Big Money Day" ???? Nu var Ewan ironisk och skojfrisk.

Vi(småfolket) har absolut inga "fetelöner".

När dagpersonalen anlände till jobbet i morse,visade det sej vara,våra två yngsta tjejer(20 år) i personalgruppen.

När dom klev in genom dörren,var det usch, pust och stånk som gällde .....på med kaffehurran,sen försvann dom ut med kaffemugg och "röka" i näven.

Efter en stund dök dom upp igen,osande rök och tuggummi.

Nu var dom helt inne i en djup diskusion......lön hade dom fått och den ena tjejen skulle,satsa sin lön på,hårförlängning(flera tusenlappar)nagelförlängning(???????) en ny tatuering(woow????)......plus att hon köpt en bil på avbetalning!!!!!

Tjej nummer två,skulle handla stövlar(hm....mitt i sommaren?) även hon en tatuering + en sväng på IKEA,för att handla möbler på avbetalning(hm....)till sin nya,större lägenhet.

Jag säger bara en sak......tur att jag inte är 20 år.....tur också att jag inte önskar mej,högklackade stövlar,som sommarskor.......jag hade aldrig orkat,inte ens en enda dag,vara 20 år!

Ha,ha,ha....kom att tänka på,jag är faktiskt,näst äldst,i våran personalgrupp.

Bara "Norrlands Vanja" som är några år äldre.

Ewan,gammal och vis!

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards