Alla inlägg under mars 2009

Av ewa - 29 mars 2009 15:05

Ewan behöver miljöombyte,DÄRFÖR tar hon ÖRESUNDSTÅGET till Malmö,tidigt på morgonen,imorgon måndag.

Ska bli kul,att få träffa Joz och Isis.

Var faktiskt ute och viftade en stund igår Lördag.

Körde ner till en av sönerna Elias,som bor i Karlshamn,träffades över en fika.

Alltid lika trevligt!

Av ewa - 29 mars 2009 14:15

Jag blir så förbannat trött och ledsen......vad jag än gör,så gör jag FEL!!!!!!

Sorry,Steve.....jag vet att det är ett HELVETE,att vara sjuk,men det är också ett HELVETE,att råka vara den som är frisk.

Jag tassar omkring,som på nålar hela tiden......nu är livet helt och hållet på DINA villkor(fast så är det ju,när du är frisk också....eller....).........

Tur att jag har "bloggen",så jag kan "fräsa" av mej ibland......

Av ewa - 29 mars 2009 11:07

 Alltså "The Yellow one" !

Av ewa - 28 mars 2009 10:05

Hipp hipp Hurra för Jakob,som nu är myndig.Gårdagen firade vi med pizza och tårtkalas och bl.a Svärmor,kom och gästade i Lunnatorpet.

Dagen bjöd på strålande sol,var en sväng i stan.

Torghandeln och ett sprakande scenarie i färger.

Påskliljor,penseer,påskfjädrar i all sköns färger och om jag inte helt misstar mej,såg människorna aningen gladare ut.......

Glad var nog även Magnus,som vann gårdagens Let´s Dance.

Det var han väl värd,men jag måste tillägga,att Lailas sista dans,fridansen,var otroligt vacker och visst är kvinnan duktig!

Nu ska Ewan göra dag av denna Lördag,försöka ta sej ut en sväng,blir liksom lite dystert och tråkigt,i Lunnatorpets Sjukstuga!

Ciao

Av ewa - 26 mars 2009 19:02

Verksamheten har legat nere några dagar,Ewan har laddat och hämtat lite ny energi.

"Sjömannen" hämtade jag hem ifrån sjukhuset igår.

Läkarna ska slå sina kloka huvuden ihop och klura ut en lösning och ev. operation.Bråcket sitter så illa till och klurigt att komma åt.

Fredag nästa vecka,ska han in på återbesök och också få veta vad som kommer att hända.

"Sjömannen" mår hyfsat gott.Fullproppad med värktabletter,så håller han det onda stånget.

Själv tog jag en liten tripp,hem till min Lilla Mamma idag.

Dom 2 milen fram till Ronneby,hamnade jag i ett förskräckligt snöoväder,halt och snömodd på vägen,var beredd att vända och köra hem igen.När jag passerat Ronneby,var det som att köra in i en annan värld,blå himmel och strålande sol......va faen,trodde någon skojjade med mej.....men,men,vädrets makter rår vi inte på.

Nere i Sölvesborg,var det också SOL som gällde !

Wooow......imorgon är det lönedag, 27:e och då ska Ewan kvittera ut vanlig lön+ den bortglömda lönen= En jättefet utbetalning!

Yippie,ser jag verkligen fram emot!!!!

Ciao Ewan

Av ewa - 24 mars 2009 22:12

Nej,inget besök på "Surpuppsavd."

Steve hade fått en tid för en magnetröntgen kl 14:30.

Ewan hade rätt från första början,det var ett diskbråck och ett rejält sådant,plus en benbit som på något sätt lossnat och också satt och gnagde på eländet. Imorgon på ronden skulle Steve få reda på hur doktorerna,hade tänkt åtgärda detta.Slutar nog med en operation,misstänker jag.

Ingen ved,nä för jag orkade inte......elelementen värmer också,fast det är förbaskat dyr värme,men skit samma.

Blåser kallt ute och Ewan har fått tonårsfinnar i ansiktet.....hur faen dom nu kan trivas,i mitt snustorra,fnasiga skinn? Så är det och nu ska Ewan kissa hundar och sedan blir det bingen!

Ciao o Natti!

Av ewa - 24 mars 2009 12:30

I vanliga fall,ses vi inte så ofta,så jag borde vara van.

Helt plötsligt har Ewan konstiga känslor i kroppen,vill inte,orkar inte,har inte lust(inte ens ork,att gå upp till vägen och hämta posten).Som jag sagt innan,proppen har lossnat och luften har gått ur.

Steve ringde innan och nu är det STORA "Candysuget" igen,så jag ska försöka samla ihop lite krafter,shoppa godis och ta mej in till"Surpuppehuset" i Karlskrona.

Vitt var det ute och stormade,när jag vaknade imorse.......fy,faen.....värsta snöfallet hade väl varit borta i västra Blekinge,har jag förstått.

Pratade med min mamma och hon berättade att det såg ut som julafton därborta.Blixthalka och avåkningar på vägarna.

Tur att jag är ledig denna veckan och slapp eländet.

Ciao!

Av ewa - 23 mars 2009 21:21

Gör som "TURBO-THEA",jag knyter mej i bingen!

Ciao Ewan

Ovido - Quiz & Flashcards