Direktlänk till inlägg 2 juli 2009

*****ÅLDERN,ELLER VÄRMEN******

Av ewa - 2 juli 2009 18:21

......får vara vad det vill,för Ewan är trött.....hundarna är trötta....allt går liksom i "slow motion" och inte mycket blir gjort.

Ett helt företag,att starta upp bilen,ta sej ner till "handelsboden"......proviantering,kylskåpet gapade tomt.

Kan väl inte påstå att jag känner hunger,i hettan,men det finns ju yngre förmågor i huset,som blir sugna.

Ewan köpte en STOR vattenmelon häromdagen(5 kg).

Kylskåpskall,härligt god,släcker törst och lugnar magen.

Hundarna är inne på samma linje,fast inte melon,dom snor jordgubbarna,på några få plantor,som lyckats överleva "Turbons" framfart.

Kollar på min termometer,utanför köksfönstret ,den visat 30 grader och klockan är 18:30......kan man kalla sommarväder!!!!

 
 
nellina

nellina

2 juli 2009 20:52

Härlig bild, men den är väl inte nytagen?
Tänkte liksom alltså i princip alltså varma kläder!!!!
Kram nellina

http://nellina.blogg.se

 
Ingen bild

Ewan

2 juli 2009 21:32

Nä.....lite för varma kläder,för vädret vi har nu.Bilden är tagen den veckan,jag var på Gotland.
Blåste ordentligt kallt,uppe på Högklint,den dagen.

 
Skatan

Skatan

5 juli 2009 09:51

Förstod väl det. Att bilden inte är nytagen. Men fin förstås. Väderväxlingen från det där kalla vi hade innan värmeböljan kom, kan vara bra att bi påmind om. Det är skööönt med värmen även om man nästan storknar av trötthet och hjärnsläpp och ... :-) Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
kokosnoet

kokosnoet

11 juli 2009 09:16

Hej,
Ja nu är det minsann sommar, typisk svensk sommar : )Regnet avlöser solen och lite mulet.. härligt!!
Hoppas du har det bra där i Lunnatorpet..

Kram

http://kokosnoet.blogdog.se

 
Skogsnuvan

Skogsnuvan

25 juli 2009 09:47

Hela min semester har det ösregnat och nu har det blivit slut på min semester. oj oj

http://skogsnuvan.blogdog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ewa - 1 juli 2009 12:05

.......livet går sin gilla gång i "Lunnatorpet". Det är varmt,MYCKET VARMT! Det finns ju skuggsidor och där tillbringar "Gammel Hunden" och jag tiden,när vi inte orkar "gassa" oss i solen. Nätterna tillbringar vi under Ewans täcke,vi fryser(hm...) oc...

Av ewa - 1 juli 2009 11:50

.........tja,vad ska jag säja.......förra året plöjde jag upp Ewans gräsmatta,såg ut som ett månlandskap. I år har "Mannen" skitit i att klippa gräset(det lilla som fanns kvar) och vad har vi fått?????? Jo,en STOR (jävla.....sorry) blomsteräng!!!! Hu...

Av ewa - 7 juni 2009 11:31

Om du skulle vinna många miljoner,vad skulle du köpa? Först och främst,ett bättre boende,till min Lilla Mamma.Därefter ett litet vitt stenhus,vid havet,till Steve och mej.Mina 4 barn,hade givetvis,fått stöttning. Mitt hjärta klappar för djur och en S...

Av ewa - 28 maj 2009 12:01

Det är så det är och så får det förbli,en tid framöver,tills jag hittat min inre ro igen. Steves sjukdom,har påverkat mej,en hel del,den upptar hela vår vardag. Jag förstår att smärta är ett helvete(har själv ont i en höft)men situationen,blir aninge...

Av ewa - 28 maj 2009 11:28

Hm......i allafall den mindre varianten. Antar att "Fallfrukten" (jag),har haft sina glansdagar......fniss....that´s life! ...

Ovido - Quiz & Flashcards