Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

****VILKEN BUFFE`********

Av ewa - 5 maj 2009 19:17

I  regn,rusk och blåst,begav vi oss iväg till Karlshamn,"Sjömannen" och jag.

Syftet var ju: Argbrillorna skulle lämnas tillbaka och bytas ut mot "Snällbrillor".

Med bestämda steg,gick jag in till damerna på Spec Savers och förklarade mitt dilemma.

Med dessa brillor på näsan,var jag inte Ewan och att jag hade jobbigt med dom stora breda skalmarna,vilket fick mej att känna som om jag knallade omkring med skygglappar!

Mja....sa biträdet,du kanske skulle försöka några veckor till,för nu började det bli jobbigt och krångligt,för hennes del.

Tyvärr.....jag har provat och jag klarar inte av dom och jag skall väl inte behöva gå omkring med något som jag betalat åtskilliga tusenlappar för och sen vantrivas i?

Spec Savers har en garanti,som säger,att trivs man inte med glasögonen,så får man byta,inom 30 dagar.

Då gick hon mej till mötes och jag provade ut ett par nya,utan bågar och inte så tunga.

Därefter blev jag av min man, bjuden på en underbart god Buffe.

Ett ställe på piren i Karlshamn,som heter Gourme Grön,vida känt över hela Blekinge,för sin helt fantastiska Vegetariska Buffe.

Ett ställe som verkligen kan rekommenderas.

180 :- för två personer och så får man äta så mycket man ville.

Mycket mat,vill jag lova!

Nästa gång du kommer hem Josefine,så ska jag bjuda dej och Isis,vi måste bara ditt och njuta en stund av alla läckerheter.

Ser jag framemot.

Ciao!

 
 
Ingen bild

Nellina

5 maj 2009 20:13

Det ser verkligen härligt ut...tack för tipset. Hoppas att de nya brillorna blir till belåtenhet? Kram Nellina

 
Ingen bild

joz

5 maj 2009 23:26

Det låter bra! Isis o jag e peppade.

 
Skatan

Skatan

6 maj 2009 07:30

Vilken buffe! Det är bara att hålla med... Och här är en till... som skall hem och försöka byta sina bågar. Jag tror helt enkelt inte att jag fått "rätt"... Vi får se hur det går. Jag har heller inte läst igenom garantivillkoren... Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

skogsnuvan

7 maj 2009 11:35

Det såg då verkligen jättegott ut. Jag har inte kommit iväg och skaffat glasögon än. 20 mil i bil och en ledig dag. Ensam på jobb. Bara krångel men jag ska snart snart

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ewa - 2 juli 2009 18:21

......får vara vad det vill,för Ewan är trött.....hundarna är trötta....allt går liksom i "slow motion" och inte mycket blir gjort. Ett helt företag,att starta upp bilen,ta sej ner till "handelsboden"......proviantering,kylskåpet gapade tomt. Kan väl...

Av ewa - 1 juli 2009 12:05

.......livet går sin gilla gång i "Lunnatorpet". Det är varmt,MYCKET VARMT! Det finns ju skuggsidor och där tillbringar "Gammel Hunden" och jag tiden,när vi inte orkar "gassa" oss i solen. Nätterna tillbringar vi under Ewans täcke,vi fryser(hm...) oc...

Av ewa - 1 juli 2009 11:50

.........tja,vad ska jag säja.......förra året plöjde jag upp Ewans gräsmatta,såg ut som ett månlandskap. I år har "Mannen" skitit i att klippa gräset(det lilla som fanns kvar) och vad har vi fått?????? Jo,en STOR (jävla.....sorry) blomsteräng!!!! Hu...

Av ewa - 7 juni 2009 11:31

Om du skulle vinna många miljoner,vad skulle du köpa? Först och främst,ett bättre boende,till min Lilla Mamma.Därefter ett litet vitt stenhus,vid havet,till Steve och mej.Mina 4 barn,hade givetvis,fått stöttning. Mitt hjärta klappar för djur och en S...

Av ewa - 28 maj 2009 12:01

Det är så det är och så får det förbli,en tid framöver,tills jag hittat min inre ro igen. Steves sjukdom,har påverkat mej,en hel del,den upptar hela vår vardag. Jag förstår att smärta är ett helvete(har själv ont i en höft)men situationen,blir aninge...

Ovido - Quiz & Flashcards