Direktlänk till inlägg 6 maj 2009

********OSYNLIG*******

Av ewa - 6 maj 2009 18:51

Denna onsdag har också gått i ruskvädrets tecken.

En sväng till staden för att proviantera och fylla på ett hopplöst tomt kylskåp.

En sväng utom hamnen,för 11:a fika,tillsammans med min Käre Make.

Resten av dagen har jag pysslat med "osynlig verksamhet".

Jag gör,men ingen ser........

I detta arbete ingår: Renbäddning,dammsugning,dammning,sortera tvätt,tvätta,vika tvätt,skura toaletter och handfat,plock,plock och åter plock 


Sjömannen har blivit sämre igen.

Ont,men lyssnar inte på mej och vill inte kontakta läkaren.(Gissa om jag är förvånad?)

Imorgon har han tid hos Sjukgymnasten,återstår att se vad hon har för råd,att komma med.

Nu dax för "dogwalk" !

Ciao!

 
 
storabh

storabh

6 maj 2009 19:53

Jag ser, men ingen gör!

http://storabh.wordpress.com

 
Nellina

Nellina

6 maj 2009 20:18

Osynlig verksamhet!
Vilket bra uttryck önskar att familjen förstod innebörden av detta så perfekta uttryck/kram Nellina

http://nellina.blogdog.se

 
kokosnoet

kokosnoet

7 maj 2009 17:29

Usch då, tokigt att han ej vill lyssna på det örat..men får se vad sjukgymnasten säger och hoppas att han lyssnar på det örat i alla fall..
"osynlig" göra..skönt när det är klart :)
Kram

http://kokosnoet.blogdog.se

 
Ingen bild

Skogsnuvan

8 maj 2009 09:50

Osynligt arbete. Jättebra uttryck. Så många kvinnor vi är som utför det och enda gången det märks är när vi inte gjort det på väldigt länge och då kommer man väl med i det avskyvärda städprogrammet som är på tv

 
Skatan

Skatan

10 maj 2009 16:27

Och jag är också Osynlig... fast Mannen är också Osynlig då och då... ganska ofta... så han vet hur det känns. Men egentigen är jag dubbelt osynlig för han märker inte ens att jag "gjort nå´t" utan "gör om det" ... och deet är inget skoj... Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

 
Skatan

Skatan

10 maj 2009 16:29

Andra försöket igen... att skriva kommentar... förstår inte vad jag gör för fel.. Mannen tycker t o m att jag är så osynig att mitt "verk" överhuvudtaget inte heller syns och för om det osynliga som Osynlig... fast inte för mig egentligen. Jag blir bara förb-d att mitt osynliga arbete inte duger.... Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ewa - 2 juli 2009 18:21

......får vara vad det vill,för Ewan är trött.....hundarna är trötta....allt går liksom i "slow motion" och inte mycket blir gjort. Ett helt företag,att starta upp bilen,ta sej ner till "handelsboden"......proviantering,kylskåpet gapade tomt. Kan väl...

Av ewa - 1 juli 2009 12:05

.......livet går sin gilla gång i "Lunnatorpet". Det är varmt,MYCKET VARMT! Det finns ju skuggsidor och där tillbringar "Gammel Hunden" och jag tiden,när vi inte orkar "gassa" oss i solen. Nätterna tillbringar vi under Ewans täcke,vi fryser(hm...) oc...

Av ewa - 1 juli 2009 11:50

.........tja,vad ska jag säja.......förra året plöjde jag upp Ewans gräsmatta,såg ut som ett månlandskap. I år har "Mannen" skitit i att klippa gräset(det lilla som fanns kvar) och vad har vi fått?????? Jo,en STOR (jävla.....sorry) blomsteräng!!!! Hu...

Av ewa - 7 juni 2009 11:31

Om du skulle vinna många miljoner,vad skulle du köpa? Först och främst,ett bättre boende,till min Lilla Mamma.Därefter ett litet vitt stenhus,vid havet,till Steve och mej.Mina 4 barn,hade givetvis,fått stöttning. Mitt hjärta klappar för djur och en S...

Av ewa - 28 maj 2009 12:01

Det är så det är och så får det förbli,en tid framöver,tills jag hittat min inre ro igen. Steves sjukdom,har påverkat mej,en hel del,den upptar hela vår vardag. Jag förstår att smärta är ett helvete(har själv ont i en höft)men situationen,blir aninge...

Ovido - Quiz & Flashcards