Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

****SÅ KOM ÄNTLIGEN REGNET*****

Av ewa - 4 maj 2009 18:37

Låter kanske helt befängt,men det är faktiskt så,att jorden behöver vatten.

Har sett att bönderna vattnar sina åkrar och det ska ju inte behövas,vid den här tiden på året.

Så regnet som föll i natt,var Välkommet.

För övrigt har dagen bjudit på ömsom sol och ömsom regnskurar.

Ewan tog ledigt som "Hemmets Projektledare" och begav sej in till staden.

Jag skulle leta lite sommarkläder,klänningar och tunikor,till en av våra kvinnliga vårdtagare,på mitt jobb.

Inte alls svårt,för den tjejen älskar vackra kläder,sjalar och smycken.

Hittade en klänning,en tunika och några stycken sommarlinnen.

Tog sen en sväng om jobbet och överlämnade kläderna,till en överlycklig tjej,som nästan skrek av glädje.

Tillbaka i Lunnatorpet och Projektledarjobbet,slängde jag ihop en Thaiwook,som uppskattades av resten av familjen.

"Sjömannen"och sonen for ut till hamnen,för att fortsätta vår rusta båtarna.

Som jag kanske nämnt innan,så är våran fiskebåt till salu och idag meddelade en spekulant ifrån Falkenberg,att han ville köpa "SÖDERN" av oss.

Får se vad som händer.

Sorgligt,för vi tycker om våran båt,men eftersom inte Steve fiskar längre(går ju inte att livnära sej på fisket)så är det ju ingen mening att behålla båten och den kostar i omkostnader,där den ligger.

Dax för Ewan att slänga sej i sängen,framför TV:n.

Kolla in lite nyheter,så man håller sej uppdaterad,om vad som händer,utanför Blekinges gränser.

Ciao Ewan

 
 
kokosnoet

kokosnoet

4 maj 2009 19:21

Å vad det kan vara mysigt med regn..smatter på rutan å frisk luft som kommer därefter å ett grönare gräs..
Ha det!! Kram

http://kokosnoet.blogdog.se

 
Nellina

Nellina

4 maj 2009 21:12

Jag har dock kommit med solen till er, det heter väl efter regn kommer solsken. Underbart i K-krona men bra blåsigt enligt min smak / En vän

http://nellina.blogdog.se

 
Ingen bild

skogsnuvan

5 maj 2009 07:51

Förstår att det känns sorgset att sälja den fina båten. Sorgset att det inte bär sig att fiska längre. Vilken underlig värld vi börjar leva i. Var ska det sluta?

 
Skatan

Skatan

6 maj 2009 07:35

"Att skiljas är att dö en smula" heter det ju... och det gäller alldeles säkert att skiljas från fiskebåtar också. Men det förstår jag ju ... att när man inte kan fiska längre (såå himla sorgligt) så kan man ju inte ha en stor fiskebåt bara för skojs skull... Kramar!

http://skatanstankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ewa - 2 juli 2009 18:21

......får vara vad det vill,för Ewan är trött.....hundarna är trötta....allt går liksom i "slow motion" och inte mycket blir gjort. Ett helt företag,att starta upp bilen,ta sej ner till "handelsboden"......proviantering,kylskåpet gapade tomt. Kan väl...

Av ewa - 1 juli 2009 12:05

.......livet går sin gilla gång i "Lunnatorpet". Det är varmt,MYCKET VARMT! Det finns ju skuggsidor och där tillbringar "Gammel Hunden" och jag tiden,när vi inte orkar "gassa" oss i solen. Nätterna tillbringar vi under Ewans täcke,vi fryser(hm...) oc...

Av ewa - 1 juli 2009 11:50

.........tja,vad ska jag säja.......förra året plöjde jag upp Ewans gräsmatta,såg ut som ett månlandskap. I år har "Mannen" skitit i att klippa gräset(det lilla som fanns kvar) och vad har vi fått?????? Jo,en STOR (jävla.....sorry) blomsteräng!!!! Hu...

Av ewa - 7 juni 2009 11:31

Om du skulle vinna många miljoner,vad skulle du köpa? Först och främst,ett bättre boende,till min Lilla Mamma.Därefter ett litet vitt stenhus,vid havet,till Steve och mej.Mina 4 barn,hade givetvis,fått stöttning. Mitt hjärta klappar för djur och en S...

Av ewa - 28 maj 2009 12:01

Det är så det är och så får det förbli,en tid framöver,tills jag hittat min inre ro igen. Steves sjukdom,har påverkat mej,en hel del,den upptar hela vår vardag. Jag förstår att smärta är ett helvete(har själv ont i en höft)men situationen,blir aninge...

Ovido - Quiz & Flashcards