Alla inlägg under februari 2009

Av ewa - 28 februari 2009 18:06

Just idag,var en sådan dag.Jag vaknade och slog upp mina sömndruckna ögon,visste inte riktigt vem jag var,eller hur jag hamnat där? Tyst och främmande.Obehagskänslan trängde sej på och jag började osökt,fundera över livet jag lever.Var det så här jag ville leva med min Älskade Sjöman,ett liv till största delen av ensamhet,iett hus som jag fortfarande efter 4 år,inte tagit till mej och lärt mej trivas i.Huset  som en gång Sjömannen köpte tillsammans med sin fd. fru och där hans barn vuxit upp.Jag har försökt att sätta lite av min prägel,på hemmet,men jag lyckas ändå inte med,att tycka om huset.

Min tro är att bästa sättet,med nya förhållanden,är att starta om på nytt,något som inte andas gamla minnen.Tyvärr lyssnar Sjömannen inte med det örat,utan saker och ting,ska helst vara som det alltid varit,sen spelar det liksom ingen roll,att en av parterna inte trivs så bra.Synd,mycket synd!!!!

Ensamheten håller också på att göra mej halvt galen emellanåt.Jag var inte hälften så ensam,när jag levde som singelkvinna.Funderar ibland om jag endast fungerar,som hushållets stöttepelare,för det är ju faktiskt så,att hade inte jag funnits under detta tak,så hade ingenting fungerat.En sån enkel sak,vem skulle ta hand om hans son????? Tja,inte mamman till sonen iallafall,för hennes hjälp och ansvarstagande,lyser med sin frånvaro,vilket jag också tidigare nämnt,i min blogg.

Jag är väl en barnsligt,naiv kvinna,för jag Älskar min Steve,men vårt liv,kunde varit bättre..........fniss.....det slog mej,fanns det inte en "slagdänga" för länge sedan:"Kan man Älska nån på avstånd,fast det skiljer flera mil".....tja,något i den stilen?Passar ju utmärkt in,på Ewans liv!!!!!

Nu ska jag inte gnälla mera,för idag är det Lördag!

Jag har mina två "fyrbeningar",Melodifestivaldax,mys framför TV:n......tonåringarna är hos sin a tjejer och "Sjömannen".....ja,han sitter på Göta Kanal! Livet blir sällan som man tänkt sej!

Förbannad tur att det finns datorer och bloggvänner!

Positivt:Jag for till min son Elias i Karlshamn idag,sen for vi vidare ner och tog en fika hos mina föräldrar.Trevligt

Dagen bjöd på Solsken,fast det varit några minusgrader och lite snöfall natten som gick,men inget som stannade på marken.

Till mina vänner ute i Cyber space:Ha en skön kväll!

                                                                Ewan

Av ewa - 27 februari 2009 15:58

Nästan 6 meter i omkrets,knotig och ful.Tänk om den kunde berätta om svunna tider,för den lär ju stått där,ett antal år.

Av ewa - 27 februari 2009 15:27

Solsken och 7 grader varmt,vilket innebar,att nu var det dax för "Lat Ewan",att samla ihop sin lekamen och vara lite nyttig också.Uppstigning 6:30,dusch,frukost och matning av tvättmaskinen(ständigt hungrande maskin).Packa in fyrbeningarna i bilen och iväg till Djurkliniken.Turbon fick sin spruta.Djurdoktorn tyckte att hon var en söt och charmig tjej........pyttsan,så lagom charmig och så förklarade jag,att denna bedårande varelse,har knaprat i sej och förstört,en trädgård,åtskilliga skor,ett antal kuddar,påslakan,täcken,plädar,2 bärbara datorer,ett hallgolv,tja,listan kan göras lååååååång.............verkar som ewan har ett oändligt tålamod?

När jag lastat av hundarna hemma,for jag in till stan.MAXI - DAX och proviantering.

Kan avslöja,att Ewan har en last,jag är galen i mozzarella,inlagda soltorkade tomater,ruccola sallad,parmaskinka,hackad rödlök och en skvätt,DRUVANS PESTO vinägrätt(rättstavat?) sååååååååå gott!!!!

Hemma igen var det "doggywalktime",koppel på och ut i solskenet.Det är NU dom djuriska beteenden kommer in,för det är en herrans tur,att vi människor inte är begåvade detta.Promenadererna,som normalt skulle ta ca 30 minuter,drar ut på tiden och tar upp mot en timme istället.

VARFÖR? Jo,det ska sniffas överallt,lukta på andra hundars skitar,sniff,sniff och så ska det pinkas och markeras,på var och varannan meter.Allt detta X 2,för jag har ju som sagt 2 jyckar! Har man sen riktig tur,så möter man Elvis,ute på promenad,med sin husse eller så möter man "Gammel Åke",som är ute och rastar sin" Ryamatta" (hund,fast man ser ingen skillnad)då ska det sniffas,både här och där(mest DÄR).......tänk om vi hade haft dessa beteendena........ha,ha vilken cirkus!

Av ewa - 26 februari 2009 19:43

Svensk film,inte det bästa jag sett,men underhållande.......ocn en liten,liten tår,rullade ner på Ewans kind.

Hm.....undrar om "Turbo Thea" skall börja "löpa"?

Hon är skvatt galen(ja,mer än vanligt)springer,fram och tillbaka,ut och in,piper och gnyr.........

Vårkänslor kanske,bäst att Ewan,klär på sej och går ut en kvällspromenad(spana på hanhundar).......kanske hon lugnar sej!

Önskar er en trevlig kväll!

Imorgon är en ny dag och då är förmiddagen spikad,besök hos Djurdoktorn,med "turbon"........dax för vaccinering!

Adios!

Ewan

Av ewa - 26 februari 2009 15:10

Denna Dag går också i lathetens tecken och så får det vara.Har i allafall kläder på,vittjat brevlådan,varit nere i byn och handlat,mjölk o bröd,tvättat en maskin tvätt.Dagens middag kommer inte att bli någon större kraftansträngning:Mamma Scans köttbullar och pulvermos!Får minsann duga!

Dagens väderlek: Ösregn och blåst!

Igårkväll när jag klivit ner i bingen,bläddrade jag lite förstrött mellan kanalerna.Hamnade mitt i ett program,handlade om att jaga den eviga ungdomen.Kvinnor i min ålder,som provade botox,mot rynkor,någon använde tillväxthormoner,sen var det bröstlyft,ögonlockslyft,avslutningsvis fick man följa en kvinna som for till Malaysia,för att få överskottsfettet bortopererat,på magen.......Gissa om Ewan mådde illa??????? Läkaren hade till och med sparat bukfettet(1 kg) i en glasburk,som ägarinnan kunde kolla på,när hon vaknade upp,efter ingreppet.VILKA GALENSKAPER!!!!!!!

Som sagt,Ewan var SPYFÄRDIG!

Faen,den som rör mitt ÖDLESKINN!

Av ewa - 25 februari 2009 20:56

Hoppsan,kollade bland mina bilder.Till dej STORA B,på denna bilden är Ewan förlovad,sen blev hon förlorad och dagen efter bilden togs,gifte hon sej med den "Osynlige".......ja,du vet..... "Sjömannen" han som finns,men sällan syns!

Blev inget bad ikväll,jag ringde min Vän Gunilla istället och lätt som en plätt,pratade vi bort 2 timmar!

Av ewa - 25 februari 2009 16:50

Är bara så förbannat sega.Klockan var över 12:00,innan jag orkade sparka mej ur pyjamasen.Var knappt jag iddes ta mej upp och vittja brevlådan.      När jag sedan slog upp dagstidningen och konstaterade att halva tidningen bestod av Prinsessan Victorias förlovning,blev inte Ewan gladare,för någon beundrare av vårat Kungahus,är jag inte......sorry,men så är det! Hundarna är nog också inne i en"downsvacka",dom ligger på soffan och slokar,mest hela dagarna.                                          
                                    Ute har vi plötsligt omslag i väderleken,7 plusgrader,regn och gråslask.Perfekt för vita fyrbeningar,ser att jag har svarta avtryck i trägolvet,efter deras trampdynor......men,men........

Positivt är att jag idag FAKTISKT,orkade ta mej i kragen och flytta runt på dammet en aning,om nu detta kan vara en positiv upplevelse,tassavtrycken och golven tar jag en annan dag,ändå ingen som ser,"Sjömannen" finns ju på Göta Kanal och hade han varit hemma,hade han ändå inte märkt,någon skillnad. Positivt är också,mitt hem har faktiskt varit en Svärmorsfri zoon,några dagar,vad mer kan man önska?

Ikväll blir det ett varmt bad för Ewan,sen kollar jag nog på en film,nerkrupen i min "binge",låter väl bra?

Av ewa - 24 februari 2009 21:10

Lunchen med Lotta var trevlig.Pratade gamla minnen och tiden sprang iväg.

Lyckost Lotta,för i natt åker hon med sin man till Thailand och ska njuta där i tre veckor.

Kvällen har jag ägnat åt att plugga Biologi,med min son,prov imorgon.

Så nu snurrar det i mitt huvud,blodomlopp,andningsorgan,cellen, kostcirkel,hjärtat,lungorna osv,osv........tur att man inte går i skolan!

Nu gör jag natt i Lunnatorpet,ny dag imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards