Alla inlägg under maj 2009

Av ewa - 28 maj 2009 12:01

Det är så det är och så får det förbli,en tid framöver,tills jag hittat min inre ro igen.

Steves sjukdom,har påverkat mej,en hel del,den upptar hela vår vardag.

Jag förstår att smärta är ett helvete(har själv ont i en höft)men situationen,blir aningen infekterad och jag känner,att Ewan försvinner i sammanhanget.

För den som vill hålla ett öga på mej,så finns jag även på FACE BOOK och där under Ewa Mellberg,kika gärna in.

För övrigt ,så har jag sköna dagar på Gotland.

Vilket Paradis på jorden,här vill man bo!

Ciao!

Av ewa - 28 maj 2009 11:28

Hm......i allafall den mindre varianten.

Antar att "Fallfrukten" (jag),har haft sina glansdagar......fniss....that´s life!

Av ewa - 25 maj 2009 13:32

Ewan lider av förskräcklig "BLOGGTORKA".......men jag finns och hostan börjar ge med sej.....skönt!!!!

Av ewa - 13 maj 2009 12:51

Ewan finns,men är risig.Hostar tills jag tappar luften och har kill och kli i halsen.

Bäst när jag slipper prata,då är det ganska lugnt.

Därför fungerar det bra på jobbet.

Jobbar man med autister,behövs ingen dialog,man jobbar med enkla ord,kommandon,bilder och gester.

Smittan? Ja,som jag nämnde innan,så är både personal och vårdtagare,vårförkylda och min "sjuka" härstammar därifrån.

Ciao!

Av ewa - 10 maj 2009 22:14

Jag gick till jobbet,fast jag mådde pest.

Feber,frossa,halsont,hosta + migrän,sen i torsdags.

Känner mej,nu citerar jag min Far: "Som en utskiten äppelskrutt".....fniss.......

Lik väl,envisades jag med,att ge mej iväg.

Ingen större fara,med smittan,för hela "Gruppboendet" går på halvfart och är allmänt förkylda och skruttiga......bara att sälla sej till samlingen!

Nu ska jag "göra natt" på boendet,anfalla min Kommunalbinge och hoppas på att det känns lite bättre imorgon!

Ciao!

Av ewa - 7 maj 2009 19:17

Har varit en sväng nere i Sölvesborg och hjälpt min mamma,att uträtta lite ärenden.

Hemma igen,lagade jag middag och när middagen var inmundigad,fick jag ont och "kill" i halsen,hosta och värk i kroppen.Som en blixt från klar himmel.Har tagit alvedon,krupit ner under täcket.Hoppas jag kan kurera mej,för JAG VILL INTE BLI SJUK!!!!!

Av ewa - 6 maj 2009 18:51

Denna onsdag har också gått i ruskvädrets tecken.

En sväng till staden för att proviantera och fylla på ett hopplöst tomt kylskåp.

En sväng utom hamnen,för 11:a fika,tillsammans med min Käre Make.

Resten av dagen har jag pysslat med "osynlig verksamhet".

Jag gör,men ingen ser........

I detta arbete ingår: Renbäddning,dammsugning,dammning,sortera tvätt,tvätta,vika tvätt,skura toaletter och handfat,plock,plock och åter plock 


Sjömannen har blivit sämre igen.

Ont,men lyssnar inte på mej och vill inte kontakta läkaren.(Gissa om jag är förvånad?)

Imorgon har han tid hos Sjukgymnasten,återstår att se vad hon har för råd,att komma med.

Nu dax för "dogwalk" !

Ciao!

Av ewa - 5 maj 2009 19:17

I  regn,rusk och blåst,begav vi oss iväg till Karlshamn,"Sjömannen" och jag.

Syftet var ju: Argbrillorna skulle lämnas tillbaka och bytas ut mot "Snällbrillor".

Med bestämda steg,gick jag in till damerna på Spec Savers och förklarade mitt dilemma.

Med dessa brillor på näsan,var jag inte Ewan och att jag hade jobbigt med dom stora breda skalmarna,vilket fick mej att känna som om jag knallade omkring med skygglappar!

Mja....sa biträdet,du kanske skulle försöka några veckor till,för nu började det bli jobbigt och krångligt,för hennes del.

Tyvärr.....jag har provat och jag klarar inte av dom och jag skall väl inte behöva gå omkring med något som jag betalat åtskilliga tusenlappar för och sen vantrivas i?

Spec Savers har en garanti,som säger,att trivs man inte med glasögonen,så får man byta,inom 30 dagar.

Då gick hon mej till mötes och jag provade ut ett par nya,utan bågar och inte så tunga.

Därefter blev jag av min man, bjuden på en underbart god Buffe.

Ett ställe på piren i Karlshamn,som heter Gourme Grön,vida känt över hela Blekinge,för sin helt fantastiska Vegetariska Buffe.

Ett ställe som verkligen kan rekommenderas.

180 :- för två personer och så får man äta så mycket man ville.

Mycket mat,vill jag lova!

Nästa gång du kommer hem Josefine,så ska jag bjuda dej och Isis,vi måste bara ditt och njuta en stund av alla läckerheter.

Ser jag framemot.

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards